Els problemes de manteniment dels espais públics, el servei de neteja, la piscina municipal, els refugis climàtics i Urbaser van protagonitzar el torn de precs i preguntes del Ple Municipal de Ripollet, celebrat aquest dijous a les set de la tarda a la sala de plens de l’Ajuntament. La sessió del ple d’aquest mes de juny va estar marcada per la intensa calor, que va obligar a instal·lar ventiladors per fer més suportables les elevades temperatures a l’interior de la sala.

El primer a intervenir en aquests precs i preguntes que sempre tanquen els plens va ser el regidor del Partit Popular, Víctor Diéguez, que va reclamar al govern municipal que executi la moció aprovada el setembre de 2024 per regular la circulació de patinets als espais compartits. El popular va posar com a exemple el parc situat al costat de l’Ajuntament, on conviuen vianants, infants i usuaris de patinets, i va lamentar que nou mesos després encara no s’hagin aplicat les mesures acordades.

A continuació, els representants de Vox, Manuel Agudo i Argyris Hortas, van traslladar diverses demandes. Hortas va denunciar la manca de manteniment dels parcs municipals, assegurant que les deficiències detectades no acaben sent reparades, i també va proposar instal·lar elements d’ombra a l’accés de la piscina municipal perquè els usuaris puguin esperar protegits del sol. Vox va plantejar, igualment, estudiar una ampliació dels horaris de la piscina durant els dies de més afluència i va denunciar el mal estat d’alguns contenidors del carrer Sarrià de Ter, que provoquen males olors segons les queixes veïnals.

Per part de Decidim Ripollet, Sílvia Soler va centrar bona part de la seva intervenció en les preocupacions expressades pels representants sindicals d’Urbaser sobre acomiadaments i incidències en la prestació del servei, reclamant a l’Ajuntament més supervisió sobre el compliment del contracte i de les condicions laborals. També va demanar actuacions davant l’estat d’un espai privat al carrer Balmes per motius de salubritat, va preguntar pel desplegament dels refugis climàtics davant l’onada de calor i va sol·licitar un balanç de les actuacions derivades de la moció sobre el Pacte Nacional per la Salut Mental.

Posteriorment, Txell Caler, també de Decidim, va intervenir en aquest mateix bloc de qüestions relacionades amb el seguiment de les mocions aprovades pel ple i les polítiques municipals de refugis climàtics i salut mental.
Les respostes de l’Alcalde
Les respostes van anar a càrrec de l’alcalde, Luis Tirado, que va explicar que la piscina mantindrà els horaris actuals, tot i que estudiarà la viabilitat d’instal·lar ombres a la cua d’accés. També va confirmar que la font transitable de davant de l’Ajuntament no entrarà en funcionament aquest estiu perquè serà objecte d’una remodelació integral, i va anunciar noves inversions en les fonts del parc del Riu Ripoll i de Primer de Maig.
Pel que fa als parcs, contenidors i incidències urbanes, Tirado va assegurar que les reclamacions es traslladaran als serveis tècnics i a l’empresa concessionària perquè en facin el seguiment.
L’alcalde va dedicar una part important de la seva resposta a les qüestions sobre Urbaser. Va explicar que el govern municipal s’ha reunit amb el comitè d’empresa i amb la direcció de la concessionària, va remarcar que els acomiadaments formen part d’un conflicte laboral que s’ha de resoldre de manera legal davant de la justícia, si cal, i va garantir que l’Ajuntament continuarà fiscalitzant el compliment del contracte de neteja i revisarà les incidències exposades.
En el torn de rèplica, Sílvia Soler va aclarir que Decidim no pretenia intervenir en el conflicte laboral, sinó reclamar una supervisió més exhaustiva del contracte municipal per garantir la qualitat del servei. També va insistir que el consistori hauria de valorar una execució subsidiària de la neteja del passatge del carrer Balmes si persisteixen els problemes de salubritat.
Luis Tirado va tancar el debat reiterant que el govern estudiarà les vies legals disponibles, tot recordant que la responsabilitat principal del manteniment dels terrenys privats, com el passatge del carrer Balmes, correspon als seus propietaris.



