La plaça Pere Quart ha acollit aquest dissabte al matí l’acte d’inici de precampanya de Decidim Ripollet a l’alcaldia de cara a les eleccions municipals de 2027. L’acte, celebrat a les 11, ha començat amb la intervenció de la portaveu del grup municipal i cap de l’oposició, Txell Caler, que ha fet un discurs centrat en els valors del projecte municipalista abans de cedir el testimoni polític a l’exalcalde, Josep Maria Osuna.
Caler ha reivindicat Ripollet com «un poble que camina junt», construït «amb esforços compartits, converses a peu de carrer i decisions petites que acaben canviant-ho tot». La regidora ha defensat un model de municipi basat en la convivència, la diversitat, el feminisme i la justícia social, advertint també del risc dels discursos d’odi.
«Ripollet és un poble que planta cara a l’odi i sap que el feixisme no comença amb crits, sinó amb silencis. I el silenci no és una opció», ha afirmat davant dels assistents.
La portaveu de Decidim també ha apel·lat a construir un futur «on ningú quedi enrere», defensant polítiques d’acollida, la protecció dels infants, el respecte a la gent gran i la defensa dels drets socials i ambientals.
El retorn del testimoni
En la part final de la seva intervenció, Caler ha explicat el relleu en la candidatura de Decidim. Ha recordat que va assumir el lideratge de la formació després de les municipals de 2023 en un context complicat i ha assegurat que, malgrat la derrota electoral, tant ella com la resta del grup municipal han continuat treballant «amb responsabilitat».
«Tres anys després li torno el testimoni amb la seguretat de sentir-me representada en la seva persona perquè ell manté viu el nostre projecte», ha afirmat abans de donar pas a Josep Maria Osuna.
«Si puc ser útil a Ripollet, aquí soc»
Josep Maria Osuna ha iniciat la seva intervenció agraint la feina de Txell Caler al capdavant de l’oposició i també el suport rebut des que es va anunciar el seu retorn com a alcaldable.
L’exalcalde ha explicat que durant les darreres setmanes ha mantingut contactes amb nombrosos veïns, entitats i persones vinculades al municipi per recollir propostes de cara a l’elaboració del programa electoral.
«Si torno a presentar-me és perquè crec que encara puc ser d’utilitat a Ripollet i a la seva gent», ha assegurat.
Segons Osuna, Decidim afronta aquesta nova etapa amb «més coneixement i preparació que mai», fruit de l’experiència acumulada tant al govern com a l’oposició.
Autocrítica sobre la recollida de residus
Un dels moments més destacats del discurs ha estat l’autocrítica respecte al sistema de recollida d’escombraries implantat durant el mandat de Decidim.
Osuna ha reconegut que, tot i haver-se impulsat amb «tota la bona intenció«, la implantació no va ser l’adequada i que el model actual no respon a les necessitats del municipi.
«No ens cauen els anells per dir que tornarem a posar contenidors per facilitar la vida a tothom», ha afirmat, assumint la responsabilitat política d’aquella decisió.
Prioritat pel dia a dia
El candidat ha defensat que la seva proposta se centrarà en la gestió dels problemes quotidians dels veïns: l’estat dels carrers, els parcs, l’enllumenat, els arbres, el clavegueram, el transport públic, les escoles o l’atenció municipal.
Segons ha explicat, cal reforçar la capacitat organitzativa de l’Ajuntament perquè pugui donar resposta a aquestes necessitats abans que prioritzar grans anuncis.
També ha criticat les prioritats inversores de l’actual govern municipal, assegurant que s’han destinat milions d’euros a l’asfaltatge mentre altres àmbits, com el manteniment de les escoles o la recuperació de les fonts transitables, han quedat relegats.
Recuperar els grans projectes
Osuna ha reivindicat també diversos projectes iniciats durant els governs de Decidim, com la residència per a la gent gran, el nou centre de dia o les actuacions al poliesportiu municipal, assegurant que ara són una realitat gràcies a la feina feta en mandats anteriors.
Al mateix temps, ha lamentat que altres iniciatives hagin quedat aturades, citant el nou pavelló esportiu, la biblioteca de Can Mas, la promoció d’habitatge protegit als Pinetons o nous equipaments de barri.
També ha reclamat que Ripollet lideri, conjuntament amb altres municipis, la reivindicació d’un nou hospital públic per a la zona.
Menys burocràcia per a les entitats
Un altre dels eixos del discurs ha estat el suport al teixit associatiu. Osuna ha criticat l’augment de la burocràcia que, segons ha dit, pateixen les entitats locals mentre l’Ajuntament destina recursos a esdeveniments organitzats per empreses externes.
Per al candidat, la cultura, l’esport i la vida comunitària han de continuar sent motors de cohesió social i una prioritat de les polítiques municipals.
«Ripollet mereix molt més»
En el tram final de la seva intervenció, Osuna ha demanat la implicació dels simpatitzants i militants de Decidim durant l’any que ve, assegurant que la formació afronta el nou cicle polític «amb més ganes que mai» i havent après dels errors del passat.
«La gent de Ripollet ja ens veu com l’esperança del canvi a millor per a la ciutat», ha afirmat.
El candidat ha conclòs el seu discurs assegurant que «l’alcalde que tinguis importa» i que Decidim està preparada per tornar a governar.
«Ripollet mereix molt més i nosaltres estem disposats a fer-ho possible», ha conclòs abans de convidar els assistents a compartir un vermut popular que va posar punt final a l’acte.



