IniciActualitatEl Bàsquet Sant Gabriel es dona trenta dies per completar el seu...

El Bàsquet Sant Gabriel es dona trenta dies per completar el seu nou equip sènior

El Bàsquet Sant Gabriel s’ha marcat un termini d’un mes, fins a l’inici de les vacances d’estiu, per fer realitat un dels projectes més ambiciosos dels darrers anys: la creació d’un equip sènior masculí. La intenció del club és inscriure’l a Tercera Territorial, la categoria més baixa del bàsquet català, amb l’objectiu de construir un projecte sòlid que, amb el pas de les temporades, pugui encadenar ascensos i recuperar una categoria més d’acord amb la trajectòria i la història de l’entitat.

A data 26 de juny, el projecte té set jugadors compromesos, una xifra que el club considera insuficient per iniciar la planificació esportiva. L’objectiu immediat és arribar, com a mínim, als vuit jugadors, tot i que els responsables del Sant Gabriel confien en la incorporació d’alguns exalumnes de l’escola i exjugadors formats al club que posteriorment van continuar la seva carrera als equips cadet del Sant Gabriel i als conjunts júnior i sènior del CB Ripollet i del Bàsquet Gassó. Diversos d’aquests jugadors estudien actualment la possibilitat de sumar-se al nou projecte.

Un altre dels reptes pendents és trobar una pista de joc per disputar els partits oficials. Pel que fa als entrenaments, el club podria utilitzar sense problemes les instal·lacions de l’Escola Sant Gabriel, al carrer Afores. En canvi, per a la competició, les úniques alternatives passen pel Pavelló Joan Creus o la pista municipal del carrer Tamarit. Les tot apunta que els diumenges al matí hi podria haver disponibilitat per encabir els partits de lliga del que ha de configurar el calendari de la nova ‘aposta esportiva’ del club vermell.

La creació d’aquest equip sènior permetria al Bàsquet Sant Gabriel culminar l’estructura esportiva de l’entitat, completant el recorregut des de les categories de base fins als equips absoluts. El projecte consolidaria el pas que el club va fer fa uns anys quan es va desvincular de l’AMPA de l’Escola Sant Gabriel per convertir-se en una entitat independent, reforçant així la seva presència dins del bàsquet ripolletenc.

La decisió d’impulsar definitivament aquest equip arriba després del nou fracàs dels intents de fusió entre el CB Ripollet i el Bàsquet Sant Gabriel. Al llarg dels darrers anys, les dues entitats han mantingut diverses converses que, en més d’una ocasió, semblaven properes a culminar en un acord. Tanmateix, cap dels intents ha prosperat.

Des de tots dos clubs s’han atribuït mútuament les responsabilitats dels desacords. El pes de la història, els colors i la identitat de cada entitat ha acabat sent un obstacle insalvable. La voluntat de preservar les sigles i el protagonisme propi ha impedit, una vegada més, un projecte conjunt que molts consideren que hauria contribuït a elevar el nivell del bàsquet a Ripollet.

Perquè, al capdavall, la defensa dels interessos propis ha estat una actitud compartida tant pels «blaus» com pels «vermells», un factor que continua allunyant la possibilitat d’unificar esforços en benefici del bàsquet local.

RELATED ARTICLES

Els més llegits