Compromís amb la memòria de Ripollet
Avui ens trobem en un indret singular i emblemàtic de Ripollet. No som en un pis qualsevol ni en una casa de la Rambla, sinó en una d’aquelles llars que formen part de la història i la memòria del municipi. Els seus propietaris ens han obert les portes perquè hi puguem instal·lar els micròfons i enregistrar una nova conversa de Gent de Ripollet: la Casa Buxó.
El nostre convidat és una persona profundament vinculada al poble, tot i que, com ell mateix ens confessava fa només uns dies durant la revetlla de Sant Joan, no va néixer a Ripollet. Va néixer a Barcelona, però les seves arrels familiars són ben presents aquí, on el seu cognom és conegut i té un pes especial.


Parlem d’en Pius Maria Gasó, fill d’una de les figures més respectades i recordades de Ripollet: la senyora Gasó. Un nom que forma part de la història recent del municipi i que molts veïns i veïnes identifiquen de seguida.
Però en Pius, és molt més que un cognom. És una persona inquieta, activa i compromesa amb la vida local. Al llarg dels anys ha participat en diferents àmbits de la vida ripolletenca: la cultura, l’art, el teixit associatiu i també la política. Costa encasellar-lo en una sola faceta perquè sempre ha estat present allà on hi havia projectes, idees o iniciatives per tirar endavant i que fossin del seu interès.

Avui conversem amb un home que continua mantenint viva aquesta inquietud, aquesta voluntat de participar i de contribuir a la vida del poble. Un ripolletenc de cor, amb una trajectòria personal i familiar estretament lligada a la història de Ripollet.



