Ripollet ha fet un pas endavant en mobilitat sostenible amb la incorporació de dos nous autobusos elèctrics que donaran servei a la línia E4, que connecta directament amb Barcelona per l’autopista C-58. La presentació oficial s’ha fet aquest dilluns 22 de setembre a la una del migdia a la parada de bus de la rambla dels Pinetons, just al davant del Pavelló Municipal Joan Creus.
L’acte, obert a la ciutadania, ha comptat amb la participació de Ma Jesús López López, directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat; Luis Tirado García, alcalde de Ripollet; i Eva Herrera Caja, regidora de Mobilitat i Transports i una representació de la gerència de l’empresa Font.
Amb aquesta iniciativa, es vol millorar el servei de transport públic, fent-lo més eficient i respectuós amb el medi ambient, i fomentant alternatives sostenibles per als desplaçaments cap a Barcelona.
Ma Jesús López López, directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat
Els dos nous vehicles arriben en un moment clau, ja que la línia e4 pateix retards i circula amb combois plens en hores punta, una situació que fa mesos denuncia la plataforma BuS.O.S., col·lectiu d’usuaris que amb les seves protestes i accions reivindicatives ha aconseguit impulsar millores progressives en el servei.




En aquesta presentació, hem tingut l’oportunitat de parlar amb l’Àlex, membre de la plataforma BuS.O.S., que ha representat al col·lectiu com a portaveu de les usuàries i els usuaris del servei. L’Àlex ens ha explicat els avantatges que comporta la incorporació dels dos nous vehicles, així com els possibles problemes amb què es podrien trobar els veïns i les veïnes.
Àlex, Plataforma BuS.O.S.

La incorporació no serà immediata
Cal tenir en compte que aquestes dues unitats no s’incorporaran a la línia de manera immediata, ja que primer han de passar diverses revisions i adequacions tècniques de les bateries. Segons la informació disponible, els vehicles necessiten unes dues hores per a una càrrega completa, cosa que no serà suficient per cobrir un servei complet. Això caldrà comprovar-ho al llarg del període de proves i d’adequació dels dos vehicles a la línia E4.
Les dues unitats disposen de 39 seients, espais destinats a passatgers amb mobilitat reduïda i plataforma automàtica d’accés i baixada per a aquests usuaris, així com diversos punts de càrrega USB.
fmwripollet.cat
