Aquest dimarts, 3 de juny, s’ha fet l’assemblea de la plataforma de BuS.O.S., el col·lectiu de veïns que es varen organitzar per a reclamar millores en el transport públic de Ripollet.
Des de mitjan mes d’abril, la Generalitat i l’Ajuntament, amb l’empresa d’autobusos Font, varen posar en marxa una sèrie de mesures que milloraven mínimament la cadència dels autobusos de la e4 a Barcelona, el principal cavall de batalla de la plataforma.
Augmentat el pas de vehicles d’aquesta e4, augment que, segons BuS.O.S. no serveix per a resoldre el problema d’aquesta línia, la participació dels veïns i veïnes en les assemblees ha disminuït. Aquest dimecres s’han donat cita al pati del Centre Cultural al voltant de 15 persones, la majoria relacionades directament amb els grups de treball de BuS.O.S. La sensació de molts usuaris, és que ja s’han resolt en gran part els problemes, cosa que a plataforma nega rotundament i insta a continuar reivindicant solucions.
Tot i la poca participació, la plataforma s’ha compromès aquest passat dimarts 3 de juny, a continuar treballant per a donar visibilitat a les reivindicacions i organitzar feines per a la fabricació de banderoles per penjar als balcons i sensibilitzar d’aquesta manera a molt més veïns i veïnes.

BuS.O.S seguirà a través de la ‘Taula de Treball’, taula que conformen Ajuntament, amb la regidora Eva Herrera al capdavant, tècnics municipals, i els grups polítics representats a l’Ajuntament, per a continuar proposant i negociant millores en els serveis del transport públic.
D’altra banda, BuS.O.S Creu que el 2028, els autobusos de Ripollet, de continuar així, no arribaran a poder formar part de la colla de serveis que es vol incloure en el pla d’absorció d’aquestes línies en el projecte de transport de l’àrea metropolitana barcelonina.
La plataforma també afirma que el problema de fons, és que Ripollet, només disposi de l’autobús, com a mitjà de transport. Des de BuS.O.S es queixen de la falta del tren, del tramvia i de prou línies que serveixin eficaçment per moure la gran quantitat de gent que cada dia s’ha de desplaçar per raons professionals, personals o d’estudis.
Al final de l’assemblea, l’Àlex, un dels responsables de la plataforma, ha explicat molt més a a la fmwripollet.cat.
